محمد جواد مغنية ( مترجم : احمد مقدسى )
283
اين است وهابيت . . . ( هذي هي الوهابية ) ( فارسى )
بخشكاند يا روى زمين را پراز آب نمايد او همه اينكارها را تنها با دعا و با چند ورد و ذكر انجام مىدهد ، نه به واسطه علم و ابزار ديگر . من در صدد بيان صحت و سقم اين معانى نيستم و نمىخواهم كرامت را اثبات كنم « 1 » ولى براساس عقيدهاى كه وهابىها نسبت به كرامت داشته و آنرا اثبات مىكنند سؤالى دارم : اگر براى اولياى خدا چنين كرامات و قدرتهايى وجود داشته باشد آيا ما مىتوانيم از آنها بخواهيم كه در حق ما دعا كنند و از خدا بخواهند ما را بهسوى حق هدايت كند همچنانكه از علما طلب علم و از پزشكان طلب دارو مىكنيم ؟ بنابراين كه جايز باشد پس چرا شما شيعيانى را كه از پيامبر طلب شفاعت مىكنند ، مشرك مىدانيد ؟ و اگر مىگوييد : كه نمىتوان از اولياء درخواست دعا و توفيق كرد مىگوييم : پس بر وجود اين همه كرامت و اوليا هيچ فايدهاى مترتب نيست « 2 » .
--> ( 1 ) . كرامت به نظر من همان صدق و اخلاص است . ( 2 ) . چگونه است حال كسىكه مىبيند خليفهاش ، فقط به فكر جمعآورى غنايم جنگى و تقسيم آنهاست ؟ و وضعيت او مانند سلاطين و امراست . پس حق دارد كه به شيعه اماميه تهمت بزند و آنها را متهم به افراط و كفر و شرك نمايد . . . ولى گاهى فراموش مىكند و گاهى نيز هنگام اثبات كرامات تعدادى از اولياى آن ، تظاهر به فراموشى مىكند و چند برابر فضائل آنها نزد شيعه ، در ذكر رذائلشان اغراق مىكند و آنرا در بين مردم و در كتابها پخش مىكند و به ريشهيابى تاريخى دقيق آن مىپردازد ، بدون انكار و رد سند و بدون بحث و جدل و ديدگاه صحيح همه اينها به دليل عشق و علاقه و احترام به اين -